המועצה > חדשות ועדכונים > ארכיון כתבות > ארכיון כתבות 2012

ארכיון כתבות 2012

תאריך: 18/01/2012

המועצה הישראלית לצרכנות בוועדה לפניות הציבור בכנסת: יש להפסיק את האפליה בין כרטיסי הרב קו בתחבורה הציבורית

למועצה לצרכנות מגיעות עשרות תלונות צרכנים בעניין כרטיס הרב קו והשימוש בו. מהתלונות עולה חשש לפגיעה בזכויות צרכנים. צרכנים מתלוננים על פגיעה בפרטיותם, חיובם ביתר, כפל תשלומים, בעיות במימוש הכרטיס ואיכות השירות. 

בחודש ינואר 2012 הופסק השימוש בכרטיסיות נייר כאמצעי תשלום בתחבורה הציבורית. מרבית השירותים ניתנים באמצעות כרטיסי רב-קו. מתלונות הצרכנים עולה כי רק מי שמחזיק בכרטיסי רב-קו אישי יכול לקבל הנחות (שניתנו עד היום דרך כרטיסיות). על-מנת לקבל רב-קו אישי חובה על הצרכן לספק לחברה פרטים מזהים. ללא מתן הפרטים המזהים לא ניתנת ההנחה. לעמדת המועצה לצרכנות יש לאפשר למחזיקי כרטיס רב־קו אנונימי לקבל את אותן הנחות של מחזיקי רב קו מזוהה.
 
שירות ראוי לשמו של שירות בעל אופי וציבורי כה נרחב כתחבורה ציבורית  צריך שיוסדר בכללים מפורטים,  הלוקחים בחשבון את כל ההיבטים כולל של הגנת הפרטיות והמועצה לצרכנות קוראת למשרד התחבורה לעשות כן.

מאחר והרפורמה בתחבורה הציבורית כבר בעיצומה, וצרכנים רבים נפגעים מדי יום כתוצאה מהעדר כללים המגנים על זכויותיהם במסגרת השימוש בכרטיס הרב קו, יש לעמדת המועצה לצרכנות להגביל את המשרד במשך הזמן שנועד להסדרת הנושא, כדי למנוע המשך פגיעה בצרכנים. 

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג אומר כי  יש להפסיק לאלתר את האפליה בין מחזיקי הסוגים השונים של כרטיסי הרב קו בתחבורה הציבורית הפוגעת באפשרותם של צרכנים רבים  לממש את ההנחות שהם זכאים להן על פי הדין".